Author Topic: Poland scraps controversial fine against TV channel  (Read 129 times)

Bratwurst Boy

  • Administrator
  • *****
  • Posts: 15715
  • Country: de
  • Gender: Male
  • ...and the Helmet
  • YearsYearsYearsYearsYearsYearsYears
Quote
Poland's broadcasting regulator on Friday said it had cancelled a 350,000-euro ($410,000) fine against the American-owned station TVN24 for what it described as biased coverage of government protests, weeks after the penalty drew criticism from the US State Department and a media watchdog.

The National Broadcasting Council (KRRiT) made the decision Wednesday after a month of negotiations with the television station and media representatives, the regulator's president Witold Kolodziejski told the Rzeczpospolita daily in an interview released Friday.

The KRRiT had imposed the fine against the station, which is one of the country's two leading private news channels and is owned by Scripps Networks Interactive, last month for giving "a one-sided presentation of events" in coverage of 2016 protests.

KRRiT spokeswoman Teresa Brykczynska had said the broadcaster "failed to inform viewers that the December 16-18 protests held outside parliament were unlawful, and for urging viewers to participate in the illegal protests".

During the protests against the right-wing government led by the Law and Justice party (PiS), dozens of opposition lawmakers occupied parliament's main chamber over plans to ban journalists from parliament, a measure it later dropped.....

https://www.indopremier.com/ipotgo/newsDetail.php?jdl=Poland_scraps_controversial_fine_against_TV_channel&news_id=1345949&group_news=ALLNEWS&taging_subtype=POLAND&name=&search=y_general&q=POLAND,%20&halaman=1

Interesting....